Followers

Friday, September 5, 2008

Melayu..

Assalammualaikum & Salam sejahtera..

Selamat berpuasa kepada semua. Seperti yang kita semua tahu, pada 26hb Ogos yang lepas keputusan ADUN Permatang Pauh telah kita ketahui. Actually, saya bukan minat sangat hendak ambil tahu tentang politik nih. Lagi2 kat Malaysia. Tapi, ape yang menarik minat saya ialah, kata2 Tun Dr. Mahathir tentang keputusan pilihanraya kecil di Permatang Pauh.

"BN TAK MENANG, PKR PUN TAK MENANG YANG KALAH CUMA UMNO"...

Sejak saya mendengar kata2 Tun, saya selalu berfikir. Serta-merta saya imbas kembali dari otak. Sejarah Politik di Malaysia. Bagaimana Dato' Onn bersusah payah mengasas UMNO. Menyatukan orang-orang Melayu. Ingin saya tegaskan di sini, saya tidak menyokong mana-mana pihak. Malah, saya mengaku yang saya tidak pernah pergi mengundi walaupun umur sudah layak.

Anda semua faham apa maksud Tun? Tun menegaskan bahawa bangsa Melayu kita sudah tidak ada persefahaman. Yang asyik bermain di kepala saya... ADAKAH MELAYU KITA AKAN PUNAH? ADAKAH PEMIKIRAN BANGSA MELAYU KITA AKAN DIJAJAH DENGAN LEBIH BANYAK? Apa yang ada di pemikiran wakil2 rakyat semua? Mengejar kekayaan? Mengejar nama & pangkat? Cuba buktikan siapa lebih berkuasa di kalangan mereka? Tidakkah mereka sedar apa yang sedang berlaku di sini? Apa tindakan yang mereka telah ambil?

Saya hanya ingin meluahkan apa yang saya rasa & bimbangkan, Suara hati rakyat. Setiap kali selesai sembahyang, saya tak lupa berdoa agar Malaysia tetap aman sampai bila2 dan melayu sesama melayu akn bersatu berganding bahu. Insya Allah.. Amiiinnn..

p/s: buat kawan2 @ sesiapa yang baca blog saya, mari kita berdoa bersama agar Malaysia aman makmur sentiasa..

No comments: