Followers

Wednesday, August 24, 2011

Quote of d day

Salam. Ramadhan day 24.

Hari ini saya nak berkongsi dgn korang quote utk diri saya selama ini. Diharap, quote ini boleh dijadikan tauladan buat kite sume. :D

No. 1
Kehidupan sperti sbuah Buku. Cover depan adalah tarikh lahir, cover belakang adalah tarikh kematian.

Helaiannya adalah tiap hari dlm hidup kita & apa yg kita lakukan. Ada buku tebal, nipis. Ada buku yg menarik dbaca ada yg sama skali x menarik.

Skali dtulis, x akan boleh d'Edit lagi tp seburuk apapun helaian sebelumnya, slalu tersedia halaman sterusnya yg putih bersih, baru & tiada cacat cela.

Sama dgn hidup kita, sburuk apapun kisah smlm, Allah slalu myediakan hari yg baru utk kita..

*So, let's we start d day dgn kertas putih, hati yg bersih.. Bak kata Dr. Fadzilah Kamsah ye..

No. 2
Memaafkan bermakna melepaskan jiwa dr dendam & kpedihan jiwa..
namun, utk menjalin smula apa yg pernah ada..
adalah satu kepayahan yg akan membawa kepada luka lama kesan drpd pengkhianatan kepercayaan yg telah diberikan..

*Sb tu setiap mlm sblm tdo saya akn memaafkan sume org yg berada disekeliling saya. Yg mengenali saya. Serta 'cuba' utk melupakan ape yg telah berlaku.. Walaupun payah...

Renung2kan & selamat beramal ye.
Take care uols..
Daaaaaa
Aishah Musa
via BlackBerry® smartphone

No comments: