Followers

Monday, December 1, 2008

I'm back

Tadaaaaa... I'm back. Da lame gile x post any news kan? Ramai yang da komplen sebenarnya kat aku nape x lme update. Jawapan aku cam besa arr.. "not enough time!"..hikhik

So, kali nih aku nak bgtau.. 1st of all, thx to my collegues & madam aba.. dorg slalu bg aku dorongan supaya tabah semasa kehilangan duit itu ari. Special thx to madam aba sbb lau x dia yg tolong aku.. mungkin kes nih masih tergantung kot.. and today.. aku dpt 1st re-payment dr 3k yg ilang tuh.. Al-hamdullilah.. Aminn..

Aku lupe nak update kat sini.. pasal duit aku yg dicuri tuh. Setelah aku berdiam diri lebih kurang 2 minggu, aku da xleh tahan da. So, madam aba bertindak utk pegi berjumpa dengan family 'si polan' tuh. Pada mulanya, mak 'si polan' agak terasa gak. Kononnya madam seolah menuduh ank dia. Tiba2 mlm tuh 'si polan' tuh sms aku n say sori. Dia kata dia menyesal sangat. Aku senang jek. Aku mmg maafkan dia tp utk kembali rapat cam dolu.. hurm.. tah lah! No komen. Yang paling penting aku nk dia byr sebelum bln 3. Means that sebelum aku kawin. hikhik.. Masa aku n madam pegi jumpa dia n family dia.. dia cam malu. Aku paham keadaan dia. Kami telah wat perjanjian.. di mana selagi dia x bayar abih aku nye wit selagi tuh aku x tarik balik report dgn polis. Kena ugut skit. hehe.. Well, neway, aku bersyukur sangat di atas pe yg da berlaku. Aku harap ia boleh dijadikan lesson not only for myself but for everyone.. Bagi aku, setiap ape yang berlaku ade hikmahnya... serious! and aku rse ats kejadian tuh, hikmah tuh aku da nampak.. Beri aku banyak keinsafan..

Orang ckp, lau tarikh kawin da dekat... bakal pengantin darah manis kan? Banyak dugaan.. Nak dijadikan cerita pagi tadi aku accident. Lau ikutkan aku bawak pada kelajuan 40 masa tuh.. keta depan brake. Aku pon brake juga. Tp, still hit that car gak. T'kejut aku. Tetap act so cool.. hehe.. then aku bg name card. Seb bek pompuan melayu.. bole kow tim. Tadi dia kol.. kos repair keta utk brg saja RM350.. sebab tukar lampu keta skali. Ikutkan keta dia x teruk kemeknya.. tp sbb lampu lak leh pecah. Dugaan...Total cost that i've to pay to her is around RM350. huhu.. is not to much but still money rite? Oklah.. nanti aku sambung balik.. nak cite pasal persediaan perkahwinan aku yg bakal tiba ye..

1 comment:

Madam Robert said...

my say : i will not put any trust on him/her in future. simply because he betray his/her friend once, and that's it. he dont deserve more. ;) atleast from me..

anyway, welcome back!