Followers

Monday, February 1, 2010

Proses Kelahiran Iman Shakur

Lebih kurg kol 8.10pm aku, suami n kak yin sampai hospital. Aku semakin berdebar. Nurse bg aku baju n kain dipakai. Aku sempat lagi tgkp gamba. Nt esk aku upload ye. Arini aku update jek dolu.

hehe.. ni lew rupe aku sblm operate. aku saje pegang bwh perut aku supaya korg tgk aku nye perot yg besau tuh.. ekekekeke (eii! takot plak aku tgk)

Berjalan menuju ke bilik Operation Theater. Jantung makin laju. Ade sorg doc cina pompuan. Hurm, myb asst Doc Zarul kot. 2 org nurse dan sorg budak pelatih dr Mahsa Kolej. Aku lupe plak nama doc cina tuh.. Tp, yg pastinye dia lah yg explain kt aku sume ttg ubat yg dia akn gune dan effectnye skali.
Masukkan air, amik darah aku, cucuk spiner (function cam epidural).. hurm.. xd lah sakit sgt ms dia cucuk tuh.. tp aku berdebar gak arr. Aku da mula mamai. Aku dgr jek ape dorg2 ckp tp aku xleh wat pe2. X lme pastu Doc Zarul masuk. Ble dia da siap2 nk bedah, dia suh suami aku masuk.
Suami dok tepi aku. Dia xle tgk darah sbnrnye. So, aku pasan dia hanya tgk aku jek. hehehe.. Moral support.
Aku x rase doc toreh perut aku. Yg aku tau, suami x henti2 pggl nama aku. Aku pandang aku hanye senyum kt dia jek. X lme pastu aku dgr Doc Zarul pggl suami. "Ni haaa.. kepala bby nih besar nih.., meh tgk"..
Aku pandang suami. Dia cam teragak2 nk tgk. Tp at last dia bgn gak tgk. huhu.. Mesti dia tgk baby tuh berdarah2.. Aku dengar dorg push akunye perut utk kuarkan baby. X lame pastu aku dgr suara baby nangis. Ble doc tepuk baby lagi kuat tangisan tuh aku dengar. Ble nurse da cuci baby aku dia bg aku tgk baby. Aku sempat kiss baby. Suami ckp dia nk g azan baby jap nt dia masuk blik.
Aku tggu punya tggu suami x masuk da. Aku da menggigil x hingat. Kesan dr morphin yg ade dlm ubat. X lme pastu Doc Zarul ucap tahniah kt aku. Aik.. da siap ke? Sejak baby da kuar aku mmg x pikir ape da. Yg aku tau aku da x sabar nk jmpa baby, nk susu kan baby.. nk belai baby, nk kiss baby.. nk tdo dgn baby.. sume ttg baby lah..
Nurse bwk aku ke bilik. Kak yin masih setia menanti. X lme pastu br nmpk suami yg muke dia mmg pucat lesi. Haha.. myb sb td dia kne tgk darah kot.. hukhuk
Mata da ngantuk.. badan makin menggigil + aku kegatalan. Tp aku faham sbb doc cina tuh ade xplain kt aku. So, aku pon tdo dgn lena pai kol 12pm aku tersedar yg kaki aku da leh gerak da.. dan aku sambung tdo pai esk pg dgn perasaan yg x sabar nk tgk baby..

p/s: neway, thx to kak yin krn byk membantu. suami yg setia menunggu n bg moral support. x lupe juga kwn2 yg anta sms bg aku dorongan sblm nk operate tuh.. thx 4 everything

No comments: