Followers

Monday, October 12, 2009

Virus..??

Sabtu -

Bangun dari tido.. perut mmg da x sedap. Sakit. Memulas2. Len mcm jek nih. Mcm nk muntah pon ade nih. Aku mkn ape mlm td? Owh.. nasi + daging halia + kailan ikn masin kt country homes.. Tapi, suami ok jek. Besanya lau skt perut suami dolu.. Pelik nih..

Selesai memerut.. aku lepak jap kat dapur dgn mak & hazim. Sembang2 dgn mak.. Perut memulas lagi.. Nape plak nih..

Lapau lah plak. Kejut suami. Nk mintak tlg belikan bekpes kt pasar. Nk mkn bihun goreng Cik Eton arr. Ish~ suami cam nk xnk jek bgn nih.. Myb dia penat kot. Mlm td tido lewat sbb wat claim opis dia pai kol 2am. Aku da membuta masa tuh.

Kol 6.15am bgn utk solat pastu trs tido blik. Sian plak. Hurm.. aku ke dapur cari roti. Mkn roti jagung. Skit jek. Sbb x lalu..

X sampai 20min aku muntah. Lemah terus bdn aku. Pala pon da fenin2 nih. Suami terus bgn bile dengar aku muntah.

Dia bersiap nk g kedai. Aku da xnk bihun. Aku nk buah2an plak. Dia belikan aku pisang. Aku mkn 2 biji. Sama gak. X pai 1/2 jam aku muntah balik.

Suami dapatkan air garam. Aku minum skit2. Suami pon rase aku fud poisoning. Badan aku totally lemah gile. Aku muntah lagi. Adess~ apsal nih ek?

Suami kol doc gyne aku. Doc mmg otw nk gi clinic suda. Suami terus mandikan aku. Sedey masa nih tgk suami yg kelam kabut suda.

Pai jek kat clinic doc, trs scan perut dolu. Syukur.. jantung baby masih berdenyut. Then, doc terus masukkan air + vitamin2 dlm bdn aku. (Doc da tau aku fud poisoning + dia da check keadaan aku yg lemah giler masa nih)

Lama gak aku kt clinic. Suami ckp dia lega tgk aku lena masa kene drip tuh. Doc x bg aku minum susu until monday nih. Makan kene jaga. Macam biasalah..

Al-kisahnya.. jmmt tuh hazim & asyikin muntah2 gak. Pada ari aku kene (sabtu), amin & uda (ank kak yin) pon muntah). Nk lgi menarik, aku blik dr clinic mak plak tgh muntah2. Ape kes? Walhal aku da x makan kt umah since ari khamis lg. Aku mkn luar dgn suami. Uda & aiman pon sama. Dorg x mkn kt umah aku..

Org yg kene fud poisoning, muntah2 (hazim).. ade virus ke? Virus tuh leh berjangkit ke? Sbb, aku x mkn bnda yg sama dgn hazim? Pelik2..

No comments: