Followers

Wednesday, November 4, 2009

Penin pala

Aku kan keje dgn Penerbit IIUM, Marketing Unit. So, secara x langsung selain keje admin aku wat gak keje2 marketing. Bile part timer aku xd, aku kene layan lah student2 yg dtg nk beli buku. di opis kami nih. Adalah dimaklumkan dah byk kali kt dorg2 (student) nih.. kami hanya menjual buku2 yang hanya diterbitkan oleh kami (IIUM Press) sahaja.

Kejadian 1

Student: Salam Sr.. Saya nk beli bukulah..

Aku: (Smile) Buku ape dik?

Student: Utk class ****** (bahasa arab)

Aku: (?) Title buku tu ape dik?

Student: Saya x tau

Aku: (S.A.B.A.R.) Lau adik xtau cane akk nk tolong? Kami (IIUM Press) x deal dgn mne2 Kulliyyah. So, kami x tau textbook yg u all gune dlm class. (Smile again)

Student: Tahlah kak.. yg saya tau buku tuh kaler ijau..

Aku: Canilah dik.. imagine lau adik pegi MPH @ mne2 book store.. adik ckp bnda yg sama cam adik ckp dgn akk.. adik rase dorg leh tlg adik x?

Student: (Sengih sambil wat muka blur)

Aku: (Adeh.. dak nih. Aku pon tunjuk dia contoh2 buku yg kami published - Nama penerbit + logo)

Student: (Angguk2 pala..)

Aku: Jap ye.. akk kuarkan sume buku kaler ijau yg ade related dgn course yg adik amik tu ye..

Student: Hah.. buku nie lah kak.. hehehe

Aku: Owh.. Len kali adik dptkan title ye. Sian akk nih. Dah lah x phm bahasa arab nih.. huhu


Kejadian seterusnya jap lg ye.. Nk wat keje dolu jap.



No comments: